Nízká hlučnost, ekologicky čistý a úsporný provoz jsou dnes mnohdy předpokladem pro možnost využívání zařízení jako je např. sněhová fréza. Emisní normy dnes platí nejen pro automobily, ale i pro nesilniční pracovní techniku. Honda se tomuto trendu přizpůsobuje hybridní technikou, která je tišší, má o 30% nižší emise výfuku a až o 15% nižší spotřebou paliva než u srovnatelných konkurenčních strojů. Největším a nejvýkonnějším "hybridem" je model pod označením HSM1390i2 ETDR. NEJSEM ŽÁDNÝ "HYBRID" Hybridní pohon spočívá v kombinaci spalovacího motoru s elektrickým pojezdem. Motor Honda iGX s přehledem plní poměrně přísnou emisní normu EURO 5, disponuje elektronickou řídící jednotkou s automatickou regulací otáček v závislosti na zvoleném pracovním režimu. Tím, že jeho hlavní zátěží je přímý náhon 92 cm širokého frézovacího mechanizmu, má ohromnou rezervu výkonu na to, aby hravě zvládl zpracovat a odhodit až 83 tun sněhu za hodinu do vzdálenosti až 19 m. Výškově a stranově nastavitelný otevřený frézovací mechanizmus s bočními disky ovládaný křížovým ovladačem na ovládacím panelu se přizpůsobí jakýmkoliv nerovnostem, povrchu a zakrojí se i do těžkého a zmrzlého sněhu. Do sněhové závěje frézu posouvají pojezdové pásy, které mají vynikající trakční schopnost a výbornou prostupnost terénem, dobře drží stopu při úklidu sněhu ve svahu, nepoškozují povrch a stroj je pořád dostatečně obratný pro to, aby se mohl pohybovat i na méně přístupných a menších místech nebo v blízkosti zaparkovaných automobilů. Díky unikátní technice fréza disponuje možností otáčení na místě (pásy jdou proti sobě) a pojíždění lze provádět bez nastartovaného motoru – pouze na baterie. Celý systém jak frézování, tak i pojezdu je ve spojení s motorem elektronicky řízen, tak, že ovládání motoru je automatické v závislosti na zatížení jak od servomotorů pojezdu, tak od frézovacího mechanizmu. Fréza si dle aktuální zátěže automaticky upravuje i rychlost pojezdu. Při couvání se frézovací komora zvedne a při jízdě vpřed se automaticky zase vrátí do původní výšky. Z garáže vyjedete pouze na elektropohon naprosto nehlučně a až na místě frézování nastartujete motor otočením klíčku zapalování jako v automobilu. Komfort ovládání je na maximální možné míře pomocí rozměrných ovladačů a tlačítek, přehledně uspořádaných na ovládycím pultu stroje tak, aby bylo možné je obsluhovat i v rukavicích. Pro majitele parkovišť, lyžařských areálů, hotelů, ubytoven, penzionů a jiných firem, kteří potřebují spolehlivě a rychle odklízet velké množství sněhu z velkých ploch nenajdou na trhu lepší a výkonnější stroj. Ovládání je velmi snadné, naprosto fyzicky nenáročné a fréza pracuje samostatně, přesně podle pokynů obsluhy. ► NA OBJEDNÁVKU! ◄
Výrobce: Honda
Garantovaná hlučnost LWA dle směrnice 2000/14/EC: 105 Rozměry stroje (L x Š x V) (mm): 1760 x 920 x 1340 Startování: Elektrické Šíře: 92 Typ pojezdové převodovky: 2 servomotory Max.kapacita odhozu sněhu (t/hod): 83 Max.vzdálenost odhozu sněhu (m): 19 Suchá hmotnost (kg): 250 Objem palivové nádrže (litrů): 5,7 Počet rychlostí: Plynulé nastavení rychlosti pojezdu Typ podvozku: Pásový Stranové naklápění šneku frézy: Plynulé elektrohydraulické Max.provozní doba na nádrž (hod): 2,2 Ovládání odhozu sněhu: Elektrické Světlomet: Ano Palivoměr: Ano Nastavení výšky šneku frézy: Plynulé elektrohydraulické Model motoru: iGX390 Výkonová kategorie (HP): 13